من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

انجام درمان های دندان پزشکی با بررسی وضعیت جسمی و سلامت عمومی بدن فرد صورت می گیرد. در مواردی که فرد دچار بیماری خاصی از جمله دیابت باشد، وضعیت درمان متفاوت خواهد بود. ایمپلنت یکی از درمان های گسترده برای جایگزینی دندان هاست که با سلامتی بدن بسیار در ارتباط است و می تواند در تعامل با دیابت بسیار خطرناک باشد. اما پاسخ به این سوال که آیا افراد دیابتی می توانند ایمپلنت کنند یا نه؟ بهترین دکتر ایمپلنت در رشت  محدود به یک جواب نیست. عوامل گسترده ای باید بررسی شوند و شرایط مختلفی در نظر گرفته شود که متخصص تایید کند انجام ایمپلنت برای فرد دیابتی امکان پذیر می باشد. در صورت انجام ایمپلنت در این افراد نیاز به رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از درمان به صورت ویژه می باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

به صورت عمومی می توان ایمپلنت را بهترین روش درمان دندان های پوسیده، خراب شده، کشیده شده و … دانست که در آن با کمک پایه های تیتانیومی، تاج دندان های جدید برای فرد قرار داده می شود. این پایه ها درون استخوان فک قرار می گیرند پس در محیط دندان، لثه و فک زخم هایی ایجاد می گردد. روش های انجام ایمپلنت به صورت تک پایه، چند پایه، برای یک دندان یا برای چندین دندان می باشد که در مواردی کل دندان های یک فک را پوشش می دهد.

دیابت چیست؟

ابتلا به این بیماری فرآیند تولید انرژی را در بدن فرد دچار اختلال می کند و خروجی مواد مغذی دریافتی برای ایجاد انرژی بیشتر با تولید گلوکز (قند) همراه است. این میزان از قند خون فراتر از حالت طبیعی می باشد و دیگر انسولین تولید شده توسط بدن قادر به انتقال قند موجود در خون به سلول ها نمی باشد. عدم انتقال قند خون به بافت سلول ها و باقی ماندن آن در خون، سبب مشکلات و بیماری های مختلفی می گردد.  از جمله اینکه بهبود زخم ها به سختی انجام می شود و در مواردی به عفونت منجر می شود.

دلیل ناسازگاری ایمپلنت و دیابت چیست؟

حالا که با این دو مقوله آشنا شدیم با کمی دقت متوجه می شویم که ایمپلنت با ایجاد زخم همراه است و دیابت عاملی برای خوب نشدن زخم هاست. زمانی که متخصص پایه های ایمپلنت را درون فک قرار می دهد نیاز به ۶ ماه زمان است که در جای خود ثابت شوند و با استخوان فک پیوند برقرار کنند. حالا دیابت مانع بهبود سریع و انجام این پیوند است و زمانی است که ناسازگاری بین آنها اتفاق می افتد.

اتفاقی که در افراد مبتلا به دیابت می افتد به این شکل است که با افزایش میزان گلوکز در خون فعالیت گلبول های سفید دچار اختلال می شوند. گلبول های سفید عامل ایمنی و ترمیم بدن می باشند با اختلال در عملکرد آنها سیستم ایمنی بدن از انجام وظایف خود باز می ماند. حالا زمانی است که باکتری ها در محیط زخم ترمیم نشده فعالیت بیشتری می کنند و محل زخمی که برای کاشت ایمپلنت جراحی شده است به خوبی درمان نمی شود.

دو عامل دیگر توسط دیابت سبب عدم بهبود زخم ها می شوند یکی کند شدن گردش خون و نرسیدن مواد مغذی به محل زخم و دیگری ایجاد آسیب در عصب ها و بی حس شدن محل زخم است. در این حالت فرد بخاطر عدم احساس درد، نکات مراقبتی را رعایت نمی کند و برای درمان اقدام نمی کند. از طرفی بی ملاحظه بودن سبب می شود فشار بیشتری به محل زخم وارد گردد و شرایط وخیم تر شود.

در مواردی گزارش شده است که کاهش سرعت بهبود زخم و اعمال فشار بر اثر بی حسی به ناحیه جراحی ایمپلنت، باعث ایجاد عفونت در این ناحیه شده است. دیابت عامل موارد دیگری چون کاهش تولید کلاژن و هورمون رشد، کاهش عروق خونی جدید و … می شود.

آیا امکان انجام ایمپلنت برای افراد دیابتی وجود دارد؟

در کنار تمام موارد بررسی شده و شرایط ویژه ای که این بیماری دارد، زیر نظر بهترین متخصص، فرد دیابتی می تواند برای انجام ایمپلنت اقدام کند. برای انجام ایمپلنت نیاز است که وضعیت قند خون کاملا بررسی شود، اقدامات مخصوص جهت پایداری و کنترل قند خون در مدت کافی قبل از ایمپلنت صورت بگیرد. سطح قند خون، میزان هموگلوبین ای وان سی ( HbA1C)، بررسی نتایج آزمایش خون  شامل عدم وجود عفونت، بررسی وضعیت دندان و فک و …. از مواردی است که متخصص ایمپلنت قبل از انجام درمان باید به طور دقیق آنها را تحت نظر داشته باشد.

در مواردی که شرایط قند خون کنترل نشده باشد، متخصص دندانپزشکی فرد را به پزشک مربوطه ارجاع می دهد تا شرایط درمانی قبل از انجام ایمپلنت طی گردد.

«سئو یا SEO» به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو، خانوم سین  علم آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و چگونگی رفتار آن‌ها برای نمایش نتایج جستجوی کاربران است که می‌تواند به افزایش ترافیک از جستجوگرهایی مثل گوگل و یاهو بیانجامد و در نتیجه بازدیدهای سایت را افزایش دهد.

سئو در اصل سایت را بهینه‌تر می‌کند تا با جستجوی کلمات مرتبط کاربران در موتورهای جستجویی مثل گوگل، در نتایج اولیه به نمایش درآیند. این یکی از بزرگ‌ترین اهداف هر مدیر سایتی است که بتواند کاربران بیشتری را به طرف سایت خودش هدایت کند و در نتیجه کسب درآمد خود را چه با فروش محصول و چه تبلیغات بیشتر کند.

شغل سئو چیست؟

با توجه به فراگیر شدن دیجیتال مارکتینگ و گرایش اکثر کسب‌وکارها برای ورود به دنیای دیجیتال، رقابت بین برندها برای کسب جایگاه بهتر و بالاتر در نتایج جستجوها شدت گرفته است. این کار وظیفه یک سئو کار است که می‌تواند با استفاده از دانش خودش، سایت را از نظر سئو بهینه کرده تا ترافیک ارگانیک را به طرف آن هدایت کند. در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد سایت در سطح وب وجود داد و رقابت کردن با تمام آن‌ها دشوار است. ولی یک سئو کار می‌تواند این را برای شما امکان‌پذیر کند.

وظیفه متخصص سئو چیست؟

 

متخصص سئو باید خودش را با متدهای روز آپدیت نگه دارد؛ زیرا دائماً الگوریتم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو در حال تغییر هستند. این فرد باید با شناسایی و استخراج کلمات کلیدی سایت، یک استراتژی اصولی برای محتوای سایت بچیند. یک سئوکار به پلتفرم‌های مختص بهینه‌سازی سایت از جمله سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس مسلط است و باید بتواند درک خوبی از رفتارهای کاربران سایت (چه فروشگاه و چه وبلاگ) داشته باشد.

کارشناس این حوزه تسلط کاملی به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال سایت دارد و از دانش خود برای ورود حداکثر ترافیک به سایت استفاده می‌کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به شغل سئو شده‌اید، احتمالاً سوالات زیادی در مورد این شغل در ذهنتان شکل گرفته است. سوالاتی مثل «درامد شغل سئو چقدر است؟»، «بازار کار سئو چگونه است؟»، «آیا می‌توان روی امنیت شغلی سئو حساب کرد؟» و غیره که به تمام این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

درامد شغل سئو چقدر است؟

مسلماً مثل هر شغل دیگری وقتی شما به شغل سئو کار فکر می‌کنید، درآمد آن هم برایتان اهمیت دارد. برخی از موقعیت‌های شغلی این اجازه را به شما می‌دهند که در یک شرکت به عنوان یک کارآموز سئو با حقوقی محدود فعالیت‌تان را شروع کنید و هر زمانی به مهارت‌های کافی دست پیدا کردید، بتوانید ارتقا شغلی پیدا کنید و به استخدام آن شرکت درآیید.

اما ممکن است برخی به پختگی کافی برای استخدام در یک شرکت به عنوان کارشناس سئو رسیده باشند و بخواهند مستقیماً فعالیت خودشان را به عنوان عضوی از یک تیم سئو در یک شرکت آغاز کنند. عده‌ای دیگر هم به صورت فریلنسر در خانه فعالیت می‌کنند که این هم یکی از روش‌های کار در حوزه سئو است. بنابراین بازار کار سئو کاملاً گسترده و غنی بوده و می‌توانید متناسب با توانمندی‌های خود فعالیت‌تان را در آن آغاز کنید.

درآمد کارآموز سئو

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها کارآموز سئو می‌پذیرند و پس از طی شدن دوره‌ای که می‌تواند بین ۲ تا چند ماه باشد، در صورت رضایت از کار فرد، او را به استخدام خود درمیاورند. اگر به عنوان یک کارآموز در یک شرکت عضو شوید، علاوه بر پرداخت مبلغی هرچند اندک (بسته به میزان توان مالی شرکت معمولا از 2 الی 4 میلیون تومان) که با توافق طرفین تعیین می‌شود، در طول چند ماه می‌توانید در قالب یک تیم به صورت حضوری انواع مهارت‌های سئو را بیاموزید و در نهایت هم به استخدام آن شرکت درآیید.
https://khanomsin.ir/

پیشنهاد می دهیم برای انجام کارآموزی سئو ابتدا از شرکت هایی که خود خدمات سئو سایت انجام می دهند شروع کنید تا در کنار یک تیم قدرتمند که جنبه های مختلف سئو را به خوبی درک و کار کرده اند بتوانید پرورش بیابید.

البته قرار گرفتن در کنار یک تیم و شرکت سئو کافی نیست و خود شما هم باید شروع به مطالعه، تحقیق و پوژهش در سئو بپردازید.

سئو چه کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود و صفحات آن را بهینه کنید، خانوم سین  ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب‌سایت با کلمه‌ای که کاربر جستجو کرده، استفاده می‌کنند. گوگل اغلب این موارد را فاش نمی‌کند، اما با این حال افراد حرفه‌ای در این حوزه به دنبال این فاکتورها می‌روند و از آنها برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب،‌ آگاه باشد و موارد زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه بندی وب‌سایت‌ها می‌باشد:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی وب‌سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و با کیفیت
  • سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وب‌سایت در نسخه تلفن همراه)
  • در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
  • تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی هر وب‌سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

رتبه بندی وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما در هنگام سرچ کاربر در مورد کلمه‌ای، در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو باشد و شما به آن در همان صفحه اول و در رتبه‌های بالای صفحه دسترسی داشته باشید. در واقعی وب‌سایتی می‌تواند این رتبه را به دست آورد که عوامل بالا در آنها رعایت شود و همچنین سئوکار آن از به‌روزترین روش‌ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب‌سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند:

 https://khanomsin.ir/

۱- کرال کردن

تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن (Crawling) و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

۲- ایندکس کردن

در این مرحله وب‌سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می‌شود. اگر وب‌سایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد.

۳- رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره می‌باشد.